McDonalds’a ‘İsrail’ boykotu: ‘Satış hedefleri tutturulamadı’
Fast food devi McDonald’s, İsrail’in 7 Ekim 2023’ten bu yana abluka altında olan Gazze Şeridi’ne yönelik saldırıları nedeniyle boykot edilen şirketlerden biri olması nedeniyle satış hedeflerini tutturamadığını açıkladı. Şirket, son çeyrekte satış hedeflerini tutturduğunu açıkladı. Uluslararası birimindeki zayıflık nedeniyle yaklaşık dört yıldır ilk kez. Bu açıklamanın ardından şirketin hisseleri yüzde 4 düştü.
YÜZDE 0,7 OLARAK BÜYÜME PİYASA BEKLENTİLERİNİN ÇOK ALTINDA
ABD merkezli şirket daha önce Gazze’deki çatışmaların olumsuz bir etkisi olduğunu kabul ederek dezenformasyonu suçlamıştı. McDonald’s da Starbucks ve Coca-Cola gibi saldırıları nedeniyle İsrail’i eleştirenlerin boykot ettiği Batılı şirketler arasında yer alıyor.
BBC Türkçe’nin haberine göre şirket, İsrail’in Gazze’ye yönelik saldırıları nedeniyle 2023 yılının son çeyreğinde bazı pazarlardaki performansının önemli ölçüde etkilendiğini duyurdu. Orta Doğu, Çin ve Hindistan’ı kapsayan ünitedeki satış büyümesi dördüncü çeyrekte yüzde 0,7’de kaldı; Bu, piyasa beklentilerinin çok altında.
‘SAVAŞ DEVAM ETTİĞİ KADAR BU PİYASALARDA BİR GELİŞİM BEKLİYORUZ’
McDonald’s CEO’su Chris Kempczinski, Malezya, Endonezya ve Fransa’daki satışların etkilendiğini, en büyük etkinin ise Orta Doğu’da görüldüğünü belirtti. Kempczinski, “Savaş devam ettiği sürece bu pazarlarda herhangi bir iyileşme beklemiyoruz” dedi.
Şirketin dünya çapında 40 bin mağazası var, şubelerinin yüzde 5’i Orta Doğu’da. McDonald’s, İsrail’deki işletmecisinin İsrail ordusuna binlerce bedava yemek dağıtmasının ardından eleştirilerin odağı haline geldi. Şirketin Kuveyt, Malezya ve Pakistan’daki operatörleri bu birimle herhangi bir bağlarının bulunmadığını vurgulayan açıklamalarda bulundu.
Geçen hafta Starbucks yıllık satış tahminini düşürdü; Şirket, bunun Orta Doğu’daki şubelerine daha az kişinin gelmesinden kaynaklandığını belirtti.
(DIŞ HABER SERVİSİ)